Dagens värsta

Idag startade kursen Matte B for real. Det känns... tungt. Minst sagt. Skulle pluggat matte idag, men har jag gjort det ännu? Svar; nej. För när jag kom hem kollade jag på antikdeckarna, som jag spelat in haha. Sedan var det något annat på tv och därefter lagade jag mat, stekt falukorv med stuvade makaroner, mumsigt blev det kan jag ju säga! Därefter var det Halv åtta hos mig och nu är jag bara lat.

Nu till dagens värsta.
Jag var kissnödig när jag gick från skolan idag, men trodde att jag skulle kunna hålla mig hem. Tänkte dock inte på att det skulle dröja cirka 1 timme innan jag var hemma. Sprang och köpte foundation lite snabbt innan jag gick mot bussen. Bara på den lilla biten från paus över torget hann jag tänka på om jag verkligen skulle hinna att kanske springa in på Aspholms blombutik och fråga om jag fick låna toaletten, men rädd för att missa bussen struntade jag i det. Dumt. Otroligt dumt gjort. Fick vänta i minst 10 minuter på busshelvetet som alltid är sen! Att sedan sitta på den sena bussen genom Enköpings välplogade gator gjorde inte saken bättre. Kände bara hur närmare och närmare det blev till att det skulle bli blött på sätet. Fort gick det inte heller resten av resan på bra plogade vägar (det tar cirka 20 minuter med buss hem till mig) ute i mitt nya hem. Föresten knäppte jag upp byxorna på bussen för att lätta trycket lite, killen bredvid måste trott jag var ströd, men det skiter jag faktiskt i! Höll på att glömma att plinga. När jag väl kom av gick jag fort och så fort jag kom upp på vår lilla väg cirka 30 meter från stora vägen trog jag ned byxorna, satte mig och kissade i säkert 5 minuter. Och så klart kommer skolbussen just då! Alla ungar på bussen stirrar på mig cirka 20 meter bort. Men fyfan vad skönt det var! Sedan kilade jag hem och kollade på antikdeckarna:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0