Ett jävla firande!

Har varit fullt upp här hemma de senaste dagarna. I lördags var det födelsedagsfest för Hjärtat mitt här hemma med hans vänner och några av mina, mycket kul. I söndags kom min familj föra att fira, jag gjorde enchiladas för första gången och det blev succé. Apan (Davids katt) flyttade även hit under dagen, mer om honom senare. I måndags hade jag mitt eget firande av älskling. Jag lagade saffranssoppa med musslor och kräftstjärtar till förrätt, gösrullar och rösti till varmrätt och turkisk yoghurt med honung till efterrätt. Han fick sin födelsedagspresent som var 2 biljetter till Foo Fighterskoncerten den 22 juni i sommar. I tisdags var det firande med älsklings familj. Då var vi 9 st i vårt lilla kök, trångt! David gjorde premiär i köket och gjorde på alldeles egen hand en potatisgratäng. Jag stod för lagandet av kött och sås. En trevlig kväll:)

Åter till Apan. Det var INTE populärt att åka kattbur kan jag säga. Det var en rätt jobb första natt med mycket jamande, hoppande över hindret in till vårt rum x3. Tillslut gav han upp och lade sig utanför vårt rum. Nu 4 dagar senare verkar han trivas bra. Han har till och med hittat sin avsedda plats. Duktig kisse! Dock är han så sjuuukt sällskaplig och kelig, så fort man lämnar rummet följer han efter och jamar/gnäller högt en stund tills han ger upp.
Nu ligger han fint på sin plats och sover, gjort det sen över en timme nu.

Jag ska fortsätta kolla på Sveriges värsta bilförare och äta lite tacochips. Ha en fin kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0