Julbord

Idag gick julborden ute på Djurby Gård av stapeln! Första gången jag är med och jobbar där, varit med ett par gånger under vanlig middagar förr.
Gick bra tycker jag, spillde inte ut vin/öl över något litet lingon, (pensionär) som jag trodde att jag skulle göra. Fanns ett par riktigt roliga lingon med idag hihi.
En herre pratade om pensionärjävlar som går på kanal 5 på måndagar och jag det hörde jag och började fnissa, det tyckte han var jätteroligt så varje gång jag kom förbi sa han pensionärsjävlar och skrattade.
Nu är jag riktigt trött, men har inte tid att powervila som David gör. Jag har ett prov att plugga till, men har fastnat och hittar inte svaret till frågan! Frustrerande!
Någon som kan svaret kanske? Detta är frågan jag har fastnat med: Vad finns det för nackdelar med att enbart se till BNP vid uppskattning av ett lands ekonomiska standard?

Hör gärna av er med en kommentar om ni kan svaret:D

Kommentarer
Postat av: Lina

BNP visar inte alltid rättvist hur ett lands ekonomi ser ut. I en del länder (exempelvis vissa länder i mellanöstern) är BNP förhållandevis eller ganska högt, trots att befolkningen i landet är fattig. Detta beror på att de som är rika i dessa länder (oljeländer) är Extremt rika och höjer därför landets BNP, trots att det inte ger en riktigt bild över hur landets ekonomiska standard ser ut.



Hoppas att det hjälpte ;)

2010-11-24 @ 18:36:16
URL: http://champagnegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0