Svar till T's frågan på inlägg "It's on!"

"Dieten" jag kör på heter Soppdieten.
Den ser ut så här; Dag 1 Soppa i stora mängder. Ät alla sorters frukter så mycket Du orkar men i dag inga bananer. Om du gillar melon så går det bra.
Dag 2 Alla sorters grönsaker, hur mycket som helst, kokta eller färska. I dag skall du undvika ärtor, säd och bönor. Soppa i stora mängder.
Dag 3 Alla sorters frukt och grönsaker. I dag dock ej banan eller potatis. Soppa hur mycket som helst.
Dag 4 Soppa! Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.
Dag 5 Ät 5-6 tomater och c:a 300 g nötkött. Mycket soppa!
Dag 6 Ät kokt fisk så mycket Du orkar samt olika grönsaker utöver soppan som vanligt.
Dag 7 Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker (kokta eller råa), sockerfria safter, te eller kaffe utan socker. Ingen soppa dag 7 och det ska man vara tacksam över ...

Dock kör jag inte exakt på detta. Förra gången gjorde jag det, men man har ingen energi då och blir grinig, så denna gång tänkte jag äta frukt eller äggrör plus grönsaker till frukost, soppa till lunch, kyckling, kött, eller fisk plus grönsaker till middag. Och är jag hungrig däremellan blir det frukt eller ännu mer soppa. Låter väl inte allt för farligt?;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0