5 to go...

Idag har det varit en händelserik dag kan man säga. Först var det komvux mellan 08.30-12 ungefär. Information på engelskan, sen matteprat med matteläraren och sedan bokförsäljning. Så nu har jag köpt böcker till engelskan och matten, känns skönt. Efter skolan gick jag till Millan, sen kom Julia och vi drog till Örsundsbro för att kolla på valp. Slutade med att Julia skulle ha den. Redan på vägen till Örsundsbro började batterilampan lysa, men Julia sa att hon trodde att den brukade lysa. Inget mer med det liksom. Så efter att ha kollat på den söta lilla valpen vid namn Blenda, for vi hemåt Enköping igen för att Julia skulle hämta pengar. Kom hela vägen hem och en bit på väg mot Örsundsbro igen innan batterilampan lossnade. Radion dog, lysena på bilen slutade funka och allt i bilen slocknade. Tillslut slutade gasen funka, lagom i tid till Kockosbollsrondellen! Som tur var rullade vi in på vägen mot Härjarö innan bilen dog helt. Där satt vi ett tag utan att ens tänka på att ringa efter hjälp. Efter att ha pratat med ägaren till hunden om att vi skulle bli lite sena, så skickade hon sin man att hjälpa oss. Satt i den iskalla bilen i runt 30 min innan vi fick hjälp. Fick åka med mannen i huset hem till dem, hämta hunden och sedan kom snälla Kalle och hämtade oss och tog oss hem igen. Tack Kalle!:) Rätt händelserik dag, jag skrattar bara åt det!

När vi kom hem handlade vi middag, for till Kamilla och lagade den och åt, gott som tusan! Jag började må illa som fan bara typ fem minuter efter maten och efter 10 min var jag tvungen att spy. Usch vad äckligt. Och vi som skulle träna, jag fick stanna hos Millan och mamma kom och hämtade mig. Tråkigt värre! Så i morgon blir det nog ingen skola. Ska vara hemma och vila så jag inte bli sjuk på riktigt. Orkar inte bli det igen. Har inte tid liksom nu när jag börjat skolan.

Och nu är det ungefär 5 dagar tills David kommer hem! Jag längtar så!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0