Oskriven regel.

Varför är det ständiga problem med killar? Nu är det inte jag som har det, eller jo lite kanske, men inget stort liksom. Jag bara undrar en sak; Varför ska killar som visar intresse för en, vara på ens kompisar också? Vad är problemet, vi tjejer har en oskriven regler som de inte verkar veta om. Och den regeln är, som alla tjejer vet hoppas jag "Om en kompis varit intresserad på riktigt, varit på g, varit tillsammans eller något sånt med en kille, är han förbjudet område!" Jag skulle lacka som tusan om mina vänner svek mig i detta. Det är ett av de största felen man kan göra som vän. Och nog för att killar tänker med "den-där-saken-mellan-benen" för det mesta, så borde de ändå förstå att det inte ens är värt att försöka med en tjejs vänner som han redan varit på. Sånt här gör mig så grymt irriterad. Hur som helst nog om grabbar utan hjärna.

I morgon blir det jobb 10.45-13.45 sedan hem duscha, äta och fixa för att sedan åka på innebandyträning med Donken vid 18-tiden. Ska bli kul och denna gång jag ska jag komma ihåg att STRETCHA!! ;)

Nu blir det tv och chips, sedan försöka somna senast vid tolv för att orka i morgon. Är sjukt trött fortfarande fast jag sovit tre timmars middag haha. Jag behöver sömn, okej! Så blir nog inga problem att somna i kväll hoppas jag:)

Isabella

Kommentarer
Postat av: ida

Önskar verkligen att alla visste.

2009-10-25 @ 22:41:54
URL: http://eleonoreida.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så känslor spelar ingen roll i detta sammanhang eller? Kärleken är komplicerad, svårt att styra hur man känner för en person, är man en bra vän har man förståelse. Den oskrivna regeln är för svart/vit :)

2009-10-26 @ 00:15:28
Postat av: Bella

Svar till "okänd"; Självklart spelar känslor in, men jag tycker att man ska ha förståelse för sina vänner. Självklart kan man prata om det, men felet många göra då är att de säger "visst, de är lugnt, var med honom jag bryr mig inte." Även fast det gör det. Så enligt mig, är vänners "killar" förbjuden mark;) Men jag håller med, det är svårt!

2009-10-26 @ 00:30:36
URL: http://duarintetrasig.blogg.se/
Postat av: okänd

Jag håller med om att det är en tung börda att ens kompis blir tillsammans med ens ex. Men vem har sagt att livet är rättvist? Förbjuden mark är lite att ta i tycker jag, man kan ha lite känsla för det där. Man kan inte tvinga fram känslor för något likaså undvika att dem finns eller? Du verkar ha en väldigt tråkig upplevelse av detta, vilket gör din åsikt ännu starkare.

2009-10-26 @ 03:31:27
Postat av: Bella

svar till "Okänd"; ärligt talat har jag ingen upplevelse i detta, vilket jag är glad över:) men jag tycker att det är fel. visst om det var flera år sedan, men jag har svårt för det. Jag skulle inte bli glad om någon av mina bästa vänner blev tsm med mitt senaste ex. Om det bara är någon bekant som blir det, fine så kan man vara arg istället eftersom man inte behöver vara nära dem. jag har bara en väldigt stark åsikt om detta.

2009-10-26 @ 09:32:42
URL: http://duarintetrasig.blogg.se/
Postat av: BoNiiTa

Är det inte stessigt att jobba på Donken ? :/

2009-10-26 @ 10:47:42
URL: http://isabelhernandez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0