Killar. Vad ska vi göra med dem egentligen?

Egentligen vill vi bara älska dem och känna att vi är älskade tillbaka. Att känna trygghet, närhet, ömhet, omtanke, glädje med mera kan vara en utav de bästa känslorna i hela världen. Att få känna detta är underbart och när du tänker på denna speciella person eller bara hör hans namn eller liknande blir du helt varm i kroppen, då är det kärlek. Och kärlek är enligt mig, en utav de bästa känslorna som finns inom oss människor.
Om dessa killar som vi vill älska och bli älskade utav bara kunde förstå det så skulle allt bli så mycket bättre, men nu är cirka 90 % av Sveriges, kanske världens killar helt rubbade. De fattar sig inte på oss tjejer alls, även om vi är helt öppna med vad vi känner! Hur svårt är det att tolka något som t.ex "Jag vill vara med dig"?? Det kan ju inte betyda så mycket mer än just jag vill vara med dig. Enligt killar kan det tydligen det. De säger det, men gör inget för att vara med en. Vad jag skriver om i detta inlägg är inte bara mina egna upplevelser/känslor utan många andras som jag känner.

Tänkte berätta lite om vad killar just nu är för mig och en del vänner.

Killar är;
ett mysterium
konstiga
oförutsägbara
svin
själviska
dumma i huvudet
veliga
okänsliga


Detta är bara några utav de saker killar är. Dock gäller inte detta alla killar! Utan bara 90 %;P
Det jobbigaste är att de är allt detta samtidigt som de kan charma sönder oss och lyckas ta sig ur sina dåliga situationer. Även om vi vill skita i dem totalt och bara ge dem fingret och skrika åt dem, så är vi så jävla svaga och kommer tillbaka även om vi inte vill. Detta är för att vi tjejer, till skillnad från killar, har känslor! Vi vill vara lika dumma i huvudet, men är för snälla för att vara det. Kan någon hjälpa oss att bli lika svinga, tack!

Ni tjejer som läser detta men inte är med i en grupp jag startat på Facebook.com, bli medlem; http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=188789174545&ref=ts

Isabella


Kommentarer
Postat av: Anonym

man behöver inte ha så elaka fördomar om killar. det är bara att inse att vi talar två olika språk, män förstår inte kvinnor, kvinnor förstår inte män. sedan utgå från att underlätta det för oss båda.



är män ondskefulla och onda av naturen? nej. vi förstår inte varandra. när du hittat killen du 'älskar', försvinner dessa fördomar då? sen när det är slut, då kommer skiten fram igen. skillnaden mellan män och kvinnor är att vi kvinnor ofta känner oss instabila, rädda, otrygga och olyckliga, därav gröper många kvinnor fram skiten mot männen, som av naturen är starka, självständiga och 'okänsliga' (?).



vi kvinnor är ju dom dumma som faller för dessa 'dumma' män, då är vi det svaga könet och killarna tar fördel utav detta. vi kvinnor måste lära oss vara starka - utan att hata killarna i fråga. det lyfter inte vårat genus, alls!



så jobba med er själva istället för att gröpa ur skiten på alla stackars män :-)

(visst finns det män med sviniga personligheter men att säga att 90% av alla män är så är att överdriva. se dom gärna som dumma i huvudet, själviska och sviniga men det kommer inte hjälpa er alls.)

2009-10-26 @ 11:06:15
Postat av: Bella

Svar på kommentar; jag skulle jättegärna vilja veta vem du är som skriver dessa anonyma kommentarer vore roligt:) jag håller med dig också. jag var irriterad när jag skrev detta och fick det att låta värre än vad det är, men jag står fortfarande för det jag skrivit. för de flesta killar jag träffat eller haft att göra med nu på senaste tiden är idioter. så det var mest riktat mot dem. och självklart finns det underbara killar!:D men det är svårt att hitta dem.

2009-10-26 @ 14:37:32
URL: http://duarintetrasig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0